Om oss

Vad står vi idag?


Vi är ett litet företag som levererar stora och tunga detaljer. Vi är få personer men det innebär att alla får ge det lilla extra. Vi har stabila och trogna kunder som återkommer vilket ger oss en trygghet.


Vi har fördubblat vår personalstyrka sedan starten och arbetetet med att hålla fast vid implementerade rutiner sätts på prov. Vi har blivit snabbare på att lämna pris på arbeten samt få till ett bättre flöde på mindre beställningar. 


Vi har de senaste två åren jobbat med att anpassa vår anläggning till dagens krav. Ett arbete som fortfarande pågår vid sidan av produktion. Vi började redan 2019 med att lägga om taket på den egna verkstan och byta industriport. På agendan just nu isolerar vi innerväggarna i en del av lokalen som tidigare varit ett kallt förråd samt byter belysning i taken.



Vår Facebooksida som startades mer som ett sätt för att visa vad vi gör har fått mycket feedback och både kunder, bekanta och vänner tycker att det är trevligt att följa vad vi gör. 

Vi finns nu med på 1090 kartan. Svenska stålbyggnadsinstitutet:






A3 vårt certifierande organ gör revison hos oss årligen. Ett arbete som säkerställer att vi håller fast vid 1090 rutinerna och ständigt arbetar för att se över vårt arbete. 

 

 






Den optimala processen

STEG 1


Ni som kund har en tanke om vad ni önskar hjälp med.  Det kan vara allt ifrån en ritning på ett trappräcke till ritningar över ett större bostadsområde. Beroende på omfattning blir denna process längre eller kortare.

STEG 2


När vi är överens om att arbetet skall inledas behöver vi tillsammans enas om vilka krav vi behöver ta hänsyn till tillsammans.

Det kan vara specifika krav. Vad behöver vi bägge förhålla oss till?

STEG 3


Våra arbeten kan sträcka sig över kortare period där vi färdigställer vårt arbete inom några timmar eller dagar. Vi har också uppdrag på större arbetsplatser som sträcker sig över år. Vi för en dialog med er som kund löpande om vårt arbete.

STEG 4


Under resans gång gör vi egenkontroller, vi ser till att arkivera materialintyg. När arbetet är slutfört kommer du som kund få en sammanställning över vårt utförda arbete i enighet med de krav som initialt ställdes. Vi är stolta leverantörer och ni är nöjd kund. I de arbeten där CE intyg varit ett krav överlämnar vi detta. 

Våra medarbetare/Konsulter:


Hos oss är personalen vår styrka!

Drivna medarbetare som är kompetenta på sin uppgift, har hög arbetsmoral och ser lösningar framför hinder det är nyckeln i vår verksamhet. Vår målsättning är att det skall nå dig som kund .


Har ni frågor eller synpunkter på vårt arbete är ni varmt välkomna att kontakta oss för en dialog.



För fakturor via e-post :

faktura@umeabyggsmide.se


För material certifikat:

cert@umeabyggsmide.se



För intresse av att arbete hos oss:

ulrika@umeabyggsmide.se


Niklas Sandström

Ägare/Produktionsledare

Svets/Montage

070-695 42 58

niklas@umeabyggsmide.se

Ulrika Rigel Bylund

Projektsamordnare/adm.

070-344 21 92

ulrika@umeabyggsmide.se

Hans Andersson

Svets /Montage

070-344 91 48

hans@umeabyggsmide.se

Björn Vredin

Svetsansvarig 

070-698 69 06

svetsansvarig@umeabyggsmide.se

Niklas  Jonsson

Svets/Montage

076-774 90 41

nicke@umeabyggsmide.se


Daniel Borgström

Svets/Konsult/IWS

073-065 79 19

w.e.l.d.sverige@gmail.com

Johannes Andersson

Svets/Montage

076-847 78 06

johannes@umeabyggsmide.se

Åke Brändström

Svets/Montage

070-571 16 66

ake@umeabyggsmide.se